Iesnas vasarā

Statistika liecina, ka jebkurš pieaugušais pāris reižu gadā nopietni saaukstējas. Saaukstēšanās noris ar iesnām, klepu un dažkārt pat drudzi. Nereti viena saaukstēšanās “iekrīt’’ vasarā, kad dzīvsudraba stabiņš dienā pārsniedz +25 grādu atzīmi.

 

Kāds tam ir cēlonis? Ķermenis nepārtraukti ir pakļauts krasām temperatūras svārstībām.  

Vasarā bieži uzturoties kondicionētās telpās, lai atvēsinātos, bet vasaras vakarus pavadām brīvā darbā viegli ģērbušies, kad vakarā jau ir drēgns.

 

Kā izsargāties no nepatīkamām iesnām?

  1. Pietiekams miegs
  2. Rītos vingrošana pie atvērta loga, pēc tam - pārmaiņus silta un auksta duša
  3. Piemērots apģērbs (vakaros neaizmirst žaketi vai džemperi)
  4. Kustības svaigā gaisā, izvairīties no uzturēšanās kondicionētās telpās; ja telpā (piemēram, birojā) tomēr atrodas gaisa kondicionētājs, tad ieslēgt to viszemākajā režīmā
  5. Reizēm ievērot atslodzes dienu ar augļiem
  6. Samazināt kafijas, tējas un nikotīna lietošanu
  7. Pirms gulētiešanas mazliet pastaigāties un atslābināties. Domāt tikai pozitīvi! Bet ja nu tomēr - vai nu ziemā, vai vasarā iesnas Jūs ir “noķērušas’’, tad jo īpaši svarīgi ir pareizi šņaukt degunu, un proti:
  8. Tīrot degunu, aizspiest vienu nāsi un šņaukt tikai no otras nāss, tad pārmainīt nāsis. Vienlaikus šņaucot abas nāsis, ar vīrusies inficētas gļotas var nokļūt deguna blakusdobumos.
Uzgaidiet... loading