Nevari aizmigt? Dabiski veidi, kā uzlabot miegu (der arī bērniem un pusaudžiem)

Ja bieži mokies ar bezmiegu un pa naktīm nomodā mētājies no viena gultas sāna uz otru, Tu neesi viens! Diemžēl, sēdošais dzīvesveids, augstais ikdienas stresa līmenis un piekļuve elektroierīcēm ir palielinājusi šo problēmu visā pasaulē.

Miegu mums vajag, lai ķermenis atjaunotos un pārstrādātu dienā uzņemto informāciju. Tā trūkums rada daudzus ne pārāk patīkamus blakusefektus, to skaitā:

  • svara pieaugumu,
  • galvassāpes,
  • nespēju fokusēties,
  • garstāvokļa svārstības un
  • sliktākas darba un mācīšanās spējas.

 

Kā dabiskā ceļā uzlabot miegu

Ja Tevi interesē homeopātiskie līdzekļi, vari ieskatīties mūsu iepriekšējā ierakstā par dabiskajiem preparātiem miega uzlabošanai.

Bet! Pirms tam ieskaties šeit.

Bez šiem preparātiem ir iespējams arī uzlabot miegu, nedaudz pamainot ieradumus. Ja Tu vai Tava atvase nevar aizmigt, ir vērts sākt ar šiem paņēmieniem.

 

Noregulē temperatūru

15-22 grādi pēc Celsija ir optimālā labam miegam. Visi atceramies, kā karstajās šīs vasaras naktīs grozījāmies, nevarot aizmigt no karstuma, vai arī iepriekšējo ziemu, kad aukstumā negribējās līst ārā no gultas! Tāpēc, ja vien iespējams, temperatūra jāregulē ieteicamajās robežās.

 

Pārvaldi gaismu

Mūsu ķermenis ir apmānāms. Spilgta gaisma vēl joprojām liek smadzenēm domāt, ka ir diena un turēt prātu tonusā. TV, dators, telefoni, planšetes - tas viss apmāna smadzenes, neļaujot noskaņoties gulēšanai. Kur nu vēl domas par komentāriem, sarakstēm, mūžīgi uzlecošajiem jaunumiem vai videospēļu stratēģijām!

Tāpēc ieteicams vismaz stundu pirms gulēšanas nolikt malā elektroierīces un noskaņoties miegam. Piemēram, pārrunājot, kā katram gājis pa dienu, lasot grāmatu, norakstot mūžam šaudīgās domas dienasgrāmatā vai paklausoties mierīgu mūziku.

Ir cilvēki, kuri vakarā pat izslēdz lampas un pāriet uz sveču gaismu. Protams, brīva izvēle - jātestē, kas labāk der Tev un ģimenei.

 

Izkusties pa dienu

Bieži nevaram aizmigt, jo ķermenis nav noguris. Tam var palīdzēt regulāra sportošana dienas pirmajā pusē. Vismaz 30-60 minūtes sporta, ideāli, ja ārpus telpām, izlādēs stresu no ķermeņa un palīdzēs rasties nogurumam vakarā. Kāpēc ideāli, ja ārpus telpām? Atrašanās dienas gaismā ķermenim ļauj labāk izkopt savu bioloģisko pulksteni un nojaust, kad pienācis laiks tumsai un gulēšanai.

 

Pārskati savu ēdienu

Vielas, kas biežāk stimulē nervu sistēmu, neļaujot aizmigt, ir kofeīns un cukurs. Pirmais parasti ir pie vainas pieaugušajiem, otrs arī bērniem. Kafiju nevajadzētu dzert dienas otrajā pusē, kā arī no cukura maksimāli jāizvairās pēc vakariņām. Ja nevar iztikt ne bez viena, ne otra, labs solis, ar ko sākt, ir kafijas vietā dzert, piemēram, cigoriņu kafiju vai kādu ingvera dzērienu. Cukuru, savukārt, aizvietot ar banāna pusīti.

 

Izmanto aromterapiju

Pamēģini, vai Tev un Tavai ģimenei der kāds no aromātiem, kurus asociē ar nervu nomierināšanu. Piemēram, telpās pirms gulēšanas izplatīt lavandas ēterisko eļļu vai kā rituālu dzert aromātisko, relaksējošo kumelīšu tēju.

Cik cilvēku, tik variantu, tomēr šos dabiskos prāta nomierināšanas veidus ir vērts izmēģināt. Tikai pamēģinot pārliecināsimies, vai šīs izmaiņas dienas ritmā pieved tuvāk pilnvērtīgam un saldam miegam.

Uzgaidiet... loading