Kāpēc C vitamīns ir tik svarīgs veselībai?

Nav daudz vitamīnu, kuri cilvēka veselībai būtu tikpat nozīmīgi kā C vitamīns.

 

C vitamīns vai tā neesamība ietekmē praktiski visu mūsu ķermeni - sākot no ādas līdz sirds un asinsvadu funkcionēšanai un spēcīgai imunitātei.

Uzņemot veselīgu daudzumu ar šo ūdenī šķīstošo vielu, mēs varam atrisināt un novērst diezgan daudz veselības problēmu.

Tieši tāpēc tagad, kad sākas drēgnais laiks un jāpievērš pastiprināta uzmanība veselības saglabāšanai, sniegsim ieskatu C vitamīna nozīmē veselībai un tā lietošanai.

 

Ko dod C vitamīns?

C vitamīns darbojas kā viens no spēcīgākajiem antioksidantiem, kurš mūsu ķermenī palīdz:

  • sintezēt kolagēnu (svarīga viela kaulu, asinsvadu, cīpslu un ādas veselībai),
  • regulēt asinsspiedienu un sirdsdarbību,
  • saglabāt mūsu dabisko spēju pretoties slimībām,
  • absorbēt dzelzi,
  • normāli funkcionēt smadzeņu neironiem,
  • ķermenim uzturēt veselīgus zobus un kaulus,
  • veselīgi veidoties un regulēties hormoniem.

 

Lai arī saraksts varētu turpināties vēl ilgi, jau tagad redzam, ka C vitamīna pareiza lietošana ir būtiska, lai uzturētu labu ķermeņa un prāta veselību.

 

Kā zināt, ka ķermenī ir par maz C vitamīna?

Pazīmes var būt sekojošas:

  • sausa āda, mati,
  • viegli metas zilumi,
  • lēnām dzīst brūces,
  • bieži asiņo deguns,
  • pastiprināts nogurums, sāpes muskuļos un locītavās,
  • bieži slimo, vāja imunitāte.

 

Kam pastiprināti jāpiedomā par C vitamīna uzņemšanu?

Kam ir ieteicams pastiprināti lietot C vitamīnu, pat bez iepriekš minētajām pazīmēm:

  • cilvēkiem, kam ir augsts stresa līmenis darbā, personiskajā dzīvē,
  • sportistiem un smaga fiziskā darba veicējiem,
  • grūtniecības laikā un zīdot mazuli,
  • smēķētājiem,
  • cilvēkiem gados,
  • cilvēkiem, kuriem ir risks lietot vienveidīgu, visus vitamīnus un minerālvielas nenodrošinošu pārtiku;
  • saaukstēšanās sākumā vai gripas epidēmijas laikā.

 

Kā vislabāk uzņemt C vitamīnu?

Tā, kā ķermenī C vitamīns diemžēl nerodas nekā citādi, kā tikai ēdot vai dzerot - jāparūpējas par atbilstošu uzturu. Ir pilnīgi normāli lietot arī uztura bagātinātājus, jo tikai ar pārtiku vajadzīgās devas uzņemt ir diezgan izaicinoši. Īpaši tad, kad veselībai jāpievērš pastiprināta uzmanība. Tāpēc iesakām C vitamīna bagātus produktus kombinēt ar dabiskiem uztura bagātinātājiem. Vismaz uz laiku, ja ķermenī ir pazīmes par nepietiekamu C vitamīna daudzumu.

 

Ar C vitamīnu bagātākie produkti:

  • Upenes
  • Sarkanā un zaļā paprika
  • Dzērvenes
  • Apelsīni
  • Zemenes
  • Brokoļi
  • Kale kāposts
  • Pētersīļi
  • Ananass
  • Briseles kāposti
  • Puķkāposti
  • Mango
  • Citrons
  • Zirņi
  • Tomāti

 

Ieteicamās dienas devas:

Uz šo jautājumu nav viennozīmīgas atbildes - tradicionālajā medicīnā dienas devas iesaka, sākot no 75mg dienā, tomēr šī deva ir minimālākā, lai ķermenis tikai spētu funkcionēt.

No savas prakses varam ieteikt minimums 1000mg C vitamīna saaukstēšanās laikā, vīrusu karstākajā laikā, kā arī citos gadījumos, ko minējām augstāk pastiprinātas uzmanības pievēršanai.

Pārāk liela C vitamīna devās ķermenis reaģē ar caureju, tāpēc tas būs visprecīzākais rādītājs, ka C vitamīna ir par daudz.

Uzgaidiet... loading