Kā pistācijas uzturā var palīdzēt veselībai

Ja Tev garšo pistācijas - Tev paveicies! Šie gardie rieksti, kas piedienas kā itāļu saldējumam, tā svaigiem salātiem, izrādās, ir ļoti vērtīgs pārtikas produkts, lai palīdzētu vairot savu veselību ikdienā.

 

Šajā rakstā ļoti vienkāršiem vārdiem par to, kā pistācijas var palīdzēt uzlabot veselību.

 

Īsi par pistāciju uzturvērtību

Pirmkārt, pistācijas satur tik vērtīgo vitamīnu B6. Ko tas nozīmē ķermenim? Lielāku enerģiju, labāku ādas veselību, spēcīgāku nervu sistēmu, labi regulētu vielmaiņu.

Otrkārt, pistācijās ir arī tādas vērtīgās vielas kā kālijs, nātrijs, dzelzs, magnijs.

Treškārt, kas īpaši svarīgi - jāatceras, tāpat kā citi rieksti, pistācijas ir ļoti kalorijām bagātas. 100g pistāciju satur 562 kalorijas un 45g tauku. Lai arī tie ir piesātinātie, “labie” tauki, tik un tā iesakām palikt ieteicamās dienas devas robežās, kas ir 30g pistāciju.

 

Kā pistāciju lietošana uzturā var palīdzēt mūsu veselībai

 

1 Regulē holesterīna līmeni un sirdsdarbību

Pistācijas ir viens no pārtikas produktiem, kuru bieži piemin kā holesterīna līmeni samazinošu. Šie rieksti ir pilni ar dažādiem antioksidantiem, kas uzlabo sirds veselību. Pētījumā ar 28 pieaugušajiem, kuriem ir augsts holesterīna līmenis, bet visādi citādi veselība ir normas robežās, zinātnieki secinājuši, ka tiem, kuri katru dienu uzturā lietojuši dienas devu ar pistācijām, par 9% samazinās holesterīna līmenis. Palīdzot samazināt holesterīna līmeni, uzlabojas arī sirds un asinsvadu veselība.Līdz ar to, pistācijas, palīdzot vienam, palīdz arī otram.

 

2 Uzlabo acu veselību

Pistācijas ir vienīgie rieksti, kuri satur karotinoīdus - vielas, kuras saista ar uzlabojumiem dažādās veselības jomās, to skaitā, atsevišķu vēža slimību ārstēšanā, kā arī acu veselībai.

Uzturs, kura sastāvā ir ēdieni ar karotinoīdiem, var palīdzēt acu slimību ārstēšanā, kurām ir risks saasināties uz vecumu. Piemēram, katarakta, makulas deģenerācija. Pistācijas ir īpaši labas šo vielu uzņemšanā, jo karotinoīdi vislabāk absorbējas ķermenī, ja tos uzņem kopā ar taukiem. Pistācijās tie jau ir sastāvā!

 

3 Palīdz vīriešu seksuālajai veselībai

Ir pierādīts, ka pistācijas palīdz vīriešu seksuālās veselības uzlabošanā. 2011. gada pētījumā Turcijā piedalījās vīrieši vecumā no 38-59 gadiem ar erektilo disfunkciju. Tie, kuri pusdienās ēda 100 gramus pistāciju 3 nedēļu garumā, uzrādīja nozīmīgus uzlabojumus. Viens no skaidrojumiem, kāpēc pistācijas palīdz potences uzlabošanai, ir šāds: rieksti satur svarīgo aminoskābi arginīnu, kas palīdz uzturēt artērijas veselīgā stāvoklī, uzlabo asins plūsmu un atbrīvo asinsvadus.Salīdzinoši bieži seksuālā disfiunkcija (SD) ir viens no agrīnajiem sirds slimību priekšvēstnešiem vīriešiem. Tā, kā pistācijas mazina holesterīna līmeni un asinsspiedienu, uzlabojoties sirds veselībai, uzlabosies arī SD.

 

4 Regulē veselīgu svaru

Viss iepriekš minētais pistāciju sastāvs palīdz mums arī uzturēt veselīgu svaru vai nedaudz regulēt vēlamajā virzienā. Veselīgie tauki, šķiedrvielas un olbaltumvielas, ko galvenokārt satur pistācijas, palīdz noturēt ilgāku sāta sajūtu. Līdz ar to, dienas laikā roka retāk sniegsies pēc našķa vai kā uzkožama. Turklāt, ja izvēlies pistācijas kā alternatīvu citām uzkodām - veikalos pērkamajam popkornam, čipsiem, šokolādes batoniņiem - ilgtermiņā ne tikai samazināsies svars, bet arī saglabāsies labāka veselība.

 

Galvenais, patērēt pistācijas normas robežās un parūpēties, ka no pistācijām uzņemtās kalorijas nepārsniedz 20% no kopējās dienas kaloriju daudzuma.

Tāpat arī ieteicams izvēlēties pistācijas bez sāls - tikai tādas dos blogā minēto pozitīvo ietekmi uz veselību.

Uzgaidiet... loading