Kā dabiski mazināt sliktu dūšu transportlīdzekļos

Nelaba dūšā mašīnā, lidmašīnā vai uz kuģa kā bērnam, tā pieaugušajam var samazināt labsajūtu ceļojumu laikā. Ne tikai bērnam, un ne tikai ģimenes izbraukumos vasarā! Slikta dūša transportā var pamatīgi ietekmēt, piemēram, medusmēneša ceļojumu vai svarīgu braucienu biznesa vajadzībām.

 

Kā sev un ģimenes locekļiem palīdzēt, ja transportā bieži paliek slikta dūša? To apskatīsim šajā rakstā.

 

Kā rodas slikta dūša transportā?

Vienkāršiem vārdiem sakot, nelabums automašīnā, autobusā, lidmašīnā vai kuģī var rasties, kad acis nesaņem to pašu informāciju par kustību, kādu saņem ķermenis. Piemēram, sēžot mašīnas aizmugurējā sēdeklī ar aizsegtu skatu, acīm var likties, ka kustība nenotiek, kamēr muskuļi un ķermeņa līdzsvaru regulējošie mehānismi (vestibulārā sistēma) jūt pavisam ko citu. 

Šīs nesaderības dēļ ķermenī var rasties reakcija:

  • spiediens galvā, 
  • galvassāpes, 
  • reiboņi, 
  • slikta dūša, 
  • dažreiz pat ģībšana.

 

Kam visbiežāk rodas slikta dūša no pārvietošanās transportlīdzekļos?

Lielākā riska grupa ir bērni no 2-12 gadiem. 

Pieaugušā vecumā slikta dūša transportlīdzekļos biežāk sastopama sievietēm (īpaši menstruāciju vai grūtniecības laikā) nekā vīriešiem. 

Citas riska grupas ir:

  • cilvēki ar ausu infekcijām (jo ausīs atrodas līdzsvaru regulējošie mehānismi), 
  • migrēnas slimnieki, 
  • bieži videospēļu spēlētāji, 
  • bieži virtuālās realitātes briļļu lietotāji.

 

Dabiski veidi, kā samazināt brauciena radīto slikto dūšu bērniem un pieaugušajiem

Nelabumu transportlīdzekļos ir vieglāk novērst iepriekš, nekā ar to cīnīties, kad tas jau pienācis. Šeit būs paši svarīgākie soļi, lai aizkavētu transporta radīta nelabuma iestāšanos:

  • Izvēlēties vietu, kurā var sēdēt ar seju brauciena virzienā un no kuras ļoti skaidri var redzēt apkārtni - vislabāk, ja tā ir mašīna, sēdēt priekšējā sēdeklī;
  • Kuģī, ja iespējams, izvēlēties numuriņu kuģa priekšgalā vai vidū, maksimāli tuvu ūdens līmenim. Uzturēties ārā uz klāja, ja iespējams. Pasēdēt uz grīdas.
  • Brauciena laikā dzert gāzētu ūdeni ar sāļiem (bet ne trekniem) cepumiem - piemēram, krekeriem. 
  • Nesmēķēt transportlīdzeklī un izvairīties no cilvēkiem, kas to dara, piemēram, uz kuģa klāja.
  • Ja iespējams, brauciena laikā uz seju pavērst transportlīdzeklī esošo ventilatoru, ieteicams, ar aukstu gaisu. Ja tas nav iespējams, ieteicams pie rokas turēt mazu rokas ventilatoru, darbināmu ar baterijām.
  • Pirms brauciena ēst vieglu, svaigu maltīti. Jau 1-2 dienas pirms ceļošanas izvairīties no eļļainiem, trekniem ēdieniem.
  • Nelasīt un neskatīties telefonā vai citās digitālajās ierīcēs brauciena laikā. 
  • No dabiskiem līdzekļiem nelabumu var palīdzēt atvieglot 250 mg ingvera 3 reizes dienā, ko lietot pāris dienas pirms ceļojuma.
  • Košļāt košļājamo gumiju vai lietot elpu atsvaidzinošus līdzekļus, kuru sastāvā ir piparmētra. Šis augs bieži palīdz mazināt nelabumu un tā izraisītos simptomus.
  • Biežākie homeopātiskie līdzekļi, kurus lieto pacienti šādos gadījumos, satur Nux Vomica un Cocculus, tomēr pirms tā iegādes vienmēr jākonsultējas ar ārstu-homeopātu vai farmaceitu. 
  • Visbeidzot - dzert daudz ūdens. Īpaši karstās dienās, un īpaši, ja nelabums jau sācies. Ķermeņa dehidrācija simpromus var tikai palielināt. Bērnam var dot arī vēsu kumelīšu tēju vai piparmētru tēju, saldinātu ar bioloģisku medu, ja kārojas ko saldu.

 

Lai piemeklētu labāko ārstēšanu, kā vienmēr, iesakām labāk vērsties pie ārsta-homeopāta vai farmaceita precīzākiem dabiskajiem līdzekļiem un paņēmieniem nelabuma mazināšanai transportlīdzekļos.

Uzgaidiet... loading