Kādas var būt pārēšanās sekas?

Svētki iet roku rokā ar bagātīgi klātiem galdiem, kas nereti beidzas ar pārmērīgi liela ēdiena daudzuma patēriņu vienas maltītes laikā jeb pārēšanos. Šajā rakstā uzzini, kādi ir pārēšanās simptomi un kādas sekas regulāra pārēšanās var atstāt uz Tavu gremošanas traktu.

Kas ir pārēšanās?

Ēšana ir ļoti nozīmīgs process cilvēka eksistencē, un labsajūta pēc maltītes ir fiziskas un psihiskas veselības priekšnoteikums. Savukārt pārēšanās parasti ir saistīta ar pārāk strauju ēdiena uzņemšanu un nepietiekamu kumosa sakošļāšanu. Pārēšanās ir pārmērīgi liela ēdiena daudzuma ieēšana vienas maltītes laikā, kas izpaužas kā nepatīkamu sajūtu komplekss vēderā ēšanas laikā vai īsi pēc tās. Pārēšanās ir kaitīga veselībai, jo lieki noslogo gremošanas sistēmu un visu organismu kopumā. Sekas, ko izraisa pārēšanās var radīt neatgriezeniskus orgānu funkcijas traucējumus, tāpēc no pārēšanās par katru cenu vajadzētu izvairīties.

Pazīmes, kas var liecināt par gremošanas trakta darbības problēmām:

  • Asiņošana
  • Uzpūties vēders
  • Aizcietējumi
  • Caureja
  • Grēmas
  • Nesaturēšana
  • Slikta dūša un vemšana
  • Sāpes vēderā
  • Problēmas norīt ēdienu
  • Kuņģa dedzināšana
  • Straujš svara pieaugums vai zudums
  • Regulāra smaguma sajūta pēc maltītes

Regulāras pārēšanās sekas

Regulāri pārēdoties cilvēks ne tikai ātri vien sāk aptaukoties, bet arī kaitē gremošanas sistēmai, turklāt pārēšanās atstāj arī negatīvu ietekmi uz miega kvalitāti un var izraisīt tādu ar gremošanas traktu saistītu slimību un traucējumu rašanos vai pastiprināšanos, kā:

  • Dispepsija
  • Kuņģa vai divpadsmitpirkstu zarnas čūlas slimība
  • Kuņģa un barības vada atviļņa slimība
  • Gremošanas sistēmas ļaundabīgi audzēji
  • Žultspūšļa un žultsceļu slimības
  • Pankreatīts
  • Diabēta risks

Ieteikumi, lai izvairītos no pārēšanās

  1. Plāno ēdienreizes, maltītei atveltot pietiekami daudz laika (vismaz 30 minūtes).
  2. Pievērs uzmanību porciju lielumiem. Vienas maltītes laikā nevajadzēt ēst vairāk par trim ēdienu veidiem.
  3. Ēd lēnām un nesteidzīgi, kārtīgi sakošļājot ēdienu.
  4. Ēšanas laikā ierobežo šķidruma uzņemšanu, lai neatšķaidītu gremošanas sulas.
  5. Ieturot maltīti nenovērs uzmanību, skatoties televizoru, izmantojot datoru vai citas ierīces. Koncentrēšanās uz ēdienu palīdz apzināties brīdi, kad esi paēdis.
  6. Ēd vairāk svaigus dārzeņus un augļus, bet mazāk termiski apstrādātu pārtiku.

Atceries, vislabākās zāles pret pārēšanos ir nepārēsties!

Uzgaidiet... loading